Sunday, March 14, 2010

Pilu Dalam Kekuatan....

Tatkala jari jemari rancak menekan butang2 hitam di komputer riba.... menyiapkan kerja2 tertangguh yg masyaallah banyaknye.... aku tersentak sebak tiba2.... entah ape yg berlegar dalam minda ku yg separa sedar ini....

Pilu hatiku... semakin menjadi2... segala kerja aku hentikan.... dan terus berpeluk tubuh dan menggeletar seluruhnya....

Jiwa ku semakin tidak tenteram.... daku kuatkan hati beristighfar sedalam2nya... syaitan nauzubillah.... tidak habis2 menggangu dan menghasut anak2 adam...

Aku kemudian merebahkan diri ku ke katil dan mengerekot dan memeluk segala bantal2 yg ade... masih beristighfar lagi.... dan di selangi dgn menyebut kalimah Allah....

Tanpa disedari.... manik2 kecil terungkai di celah2 sudut mata ku.... membasahi bantal yg ku pegang begitu erat....

Teruskan beristighfar.... sambil beberapa kata nasihat keluar dari bibirku... menasihati hati ku agar terus bersabar.... sabar dan sabar... jgn henti lagi... jgn kalah dgn syaitan yg di laknat itu....

Setelah beberapa minit berlalu.... hatiku kembali tenteram.... aku bercakap dgn diriku sendiri... mungkin org akan menganggap.... schizophreniakah aku? namun aku tahu, Tuhan yg membantu aku..... melalui bibirku... yg mana mmg segalanya atas aturanNya.....

Aku mengambil satu nafas lega... bersyukur ke hadrat Allah....

Aku sebenarnye... di datangi satu ujian.... UJIAN DUNIA.... aku bersyukur, aku berjaya melepasinya.... harap2... aku akan terus berjaya melepasi ujian ini di masa akan datang....

Ya Allah.... jgn Engkau menjauhi dirimu dariku.... Aku tahu walaupun aku insan hina.... Aku tetap menginginkan Engkau selalu bersama ku....

TanpaMu... Aku rapuh...
TanpaMu...Aku mati...
TanpaMu...Aku bodoh....
TanpaMu....Aku kosong....

Jgnlah Engkau biarkan aku sendirian di dunia yg Engkau sendiri cipta.... Aku tak kisah... jikalau aku akan berterusan sebegini.... asalkan Engkau redha akan diriku.....

Jadikan aku insan yg sentiasa dekat dgnMu.... Manusia itu mati, lemah dan perit....
Ikatlah aku padaMu..... Butakan mataku... Pekakkan telingaku... Sekatlah nafsuku....
Potonglah anggota tangan kaki ku.....

Namun...Biarkan nafasku kekal berhembus.... kerana setiap hembusan itu ku harap akan menyebut namaMu.....

Putuskanlah ia.... bila sampai waktunya, hembusan yg membina jalan titian ke arah syurga....
Agar daku tidak kandas dan senang mencari jalan kearah keredhaanMu Tuhan.....

Amin.....Ya Rabbal aalamin......

2 comments:

  1. abg kuat..klw x..abg xkan ade di tmpt skrg..abg da cukup kuat slame ni.ila yakin..though ila x tau ape yg..tp ila tau,abg sbnrnye kuat..btw..ila da email.klw xleh bukak,nnt ila resend ye..

    ReplyDelete
  2. ok...nanti abg check...thanks...

    ReplyDelete